موارد استفاده از چسب

کاربرد چسب در صنایع مختلف

مقدمه

در دنیای امروزی به کار بردن چسب در صنایع مختلف برای متصل کردن دو شی به یکدیگر، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. چسب‌ها از نظر نوع و جنس بسیار متنوع و متعدد می‌باشند و چسب‌های موجود در فروشگاه چسب قم هم از این قاعده مستثنی نیستند. زیرا این چسب‌ها با کیفیت‌های متفاوت و قیمت‌های مقرون به صرفه به مردم و صنایع ساخت و ساز عرضه می‌شوند. با پیشرفت علم و فناوری کم کم چسب‌ها در صنعت‌های متعدد نظیر سرامیک، ساختمان سازی و چوب مورد استفاده و استقبال قرار گرفته‌اند. هدف ما از ایجاد این نوشته معرفی کاربرد چسب، در صنایع متعدد است که در ادامه به معرفی موارد استفاده از چسب خواهیم پرداخت.

معرفی چسب

همه‌ی ما نسبت به چسب و نحوه استفاده از آن اتفاق نظر داریم، یعنی به راحتی می‌توانیم تشخیص دهیم که چسب چیست و چه کاربردی دارد. پس در تعریف آن می‌توان گفت که به ماده‌ی چسبناکی که برای اتصال اجزای مختلف اجسام به کار برده می‌شود، چسب می‌گویند.

معرفی چسب

 البته جنس چسب یک ماده غیر فلزی است که اصولاً  از جنس مایع می‌باشد، اما به محض چسبیدن و خشک شدن به جنس جامد تبدیل می‌شود. از نظر مقاومتی، چسب‌ها به دو عامل قدرت چسبندگی بر سطوح و نیروهای مولکولی وابسته می‌باشند. چسب‌ها به دلیل قدرت چسبندگی و استحکام بالا مورد محبوبیت مردم و افراد در انواع صنایع قرار گرفته است.

موارد استفاده از چسب

با گذشت زمان و به وجود آمدن نیازهای مختلف، استفاده از انواع چسب مورد توجه قرار گرفت. به طوری که می‌توان گفت چسب‌ها به یکی از موارد جدا نشدنی در انواع صنایع تبدیل گردیده‌اند. در ادامه به معرفی کاربردهای متفاوت چسب در صنایع به خصوص استفاده از چسب ساختمان در قم می‌پردازیم.

  • به کار بردن چسب در صنعت شیشه

هرگاه در منزل یا محل کار قصد نصب شیشه به پنجره یا هر سطح  دیگری را دارید، اولین  سوال در ذهنتان چگونگی عایق بندی کردن آن شیشه است. اما با وجود چسب شیشه که به چسب آکواریوم هم شناخته می‌شود، این دغدغه از بین رفته رفته است. زیرا این چسب به عنوان یک آب بند و درز گیر بسیار قوی عمل می‌کند.  همچنین چسب شیشه در برابر آب و فشار، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. مواد تشکیل دهنده‌ی این چسب سیلیکون و اکسیژن می‌باشد که همین مواد موجب مقاومت بالای آن گردیده است. برای تهیه چسب شیشه می‌توانید به فروشگاه‌های عرضه چسب قم مراجعه فرمایید.

استفاده از چسب در صنعت شیشه

  • به کار بردن چسب در صنعت ساخت و ساز

شاید برایتان عجیب باشد که چسب‌ها چه نقشی را در صنعت ساختمان می‌توانند ایفا کنند؟ اما باید گفت چسب‌ها یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت ساختمان هستند، زیرا از این چسب‌ها برای چسباندن سنگ، آجرهای سفال، بتونه‌ها استفاده می‌شوند. همچنین چسب‌های ساختمانی قم عملیات چسباندن پارکت و کفپوش‌های ساختمانی را برای ساختمان سازان انبوه آسان‌تر کرده است.

  • استفاده از چسب در صنعت پارچه

به احتمال زیاد استفاده از چسب در صنعت پارچه برایتان یک امر غیر ممکن ‌باشد. اما این محصول به عنوان ماده اصلی در این صنعت مورد توجه قرار گرفته است. در امر تولید بسیاری از پارچه‌ها از چسب استفاده می‌شود. چسب‌هایی که در تولید پارچه به کار برده می‌شوند، در عملیات شست و شو و اتو کشیدن لباس‌ها بسیار بی خطر می‌باشند، پس با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • به کارگیری چسب در صنعت چوب

قطعا باید تا به حال نام چسب چوب بارها به گوشتان خورده باشد. همانطور که از نام آن برمی‌آید از این نوع چسب در صنعت چوب سازی بسیار استفاده می‌شود. از چسب چوب برای چسباندن دو قطعه چوب به کار برده می‌شود .جنس چسب چوب از پلیمر پلی وینیل ساخته شده است که از  نظر ظاهری مایع سفید رنگ می‌باشد و از نظر غلظت هم مانند عسل حالت کشسانی دارد. از نظر نمایندگی‌های فروش چسب در قم چسب‌های چوب نسبت به ضخامت چوب‌ها از جمله دو یا سه لایه بودن با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام نسبت به همان چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب چوب

  • به کارگیری چسب در صنعت سرامیک

در زمان‌های دور به دلیل وجود نداشتن چسب با استفاده از ملات‌هایی که ترکیب سیمان و ماسه بودند به چسباندن سرامیک یا کاشی‌ها می‌پرداختند. این امر کاری سخت و زمان‌بر بود، همچنین نیروی کار بیشتری را می‌طلبید. اما با وجود آمدن چسب‌ها به خصوص چسب های محکم ساختمانی قم، استفاده از آنها در این صنعت رواج پیدا کرد. زیرا این چسب‌ها علاوه بر اینکه از ماندگاری بالایی برخوردارند، در برابر رطوبت و تغییرات دما عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این مزیت‌ها دیگر اتلاف وقت و کثیف کاری‌های زمان ملات‌ها را نخواهد داشت. پس با خیالی راحت می‌توانید به استفاده از آن بپردازید.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی موارد استفاده از چسب، همچنین کاربردش در انواع صنایع پرداختیم، تا بتوانید انتخاب دقیق و کاربردی در مورد نیازتان داشته باشید. نمایندگی‌های فروش چسب درقم با ارائه انواع چسب‌ها در شهر قم توانسته‌اند فعالیت خود را آغاز کنند و بهترین چسب‌ها را در زمینه انواع صنایع به مصرف کنندگان ارائه دهند.

3 پاسخ
  1. https://romantik69.co.il
    https://romantik69.co.il گفته:

    This is the perfect blog for anyone who wishes to find out about this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want toÖHaHa). You definitely put a brand new spin on a topic that has been discussed for many years. Excellent stuff, just great!

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *