عملکرد چسب های سیانوآکریلات

عملکرد چسب های سیانوآکریلات

نحوه عملکرد چسب های سیانوآکریلات

نحوه عملکرد چسب های سیانوآکریلات نشان می دهد که چگونه یک لایه نازک از چسب CA بهتر از یک لایه ضخیم تر کار می کند. یک چسب نازک دو سطح را که می خواهیم به هم بچسبانیم را نزدیک تر می کند تا تحت تاثیر نیروهای الکترومغناطیسی همدیگر را جذب کنند و بهتر به هم بچسبند. یک فیلم ضخیم‌ تر فضای کافی را بین موادی که در حال اتصال است، ایجاد می‌ کند تا مولکول‌ ها بتوانند یکدیگر را دفع کنند و در نتیجه چسب نیز نمی‌ تواند حفظ شود. در صورتی که قصد خریداری انواع چسب ها برای استفاده در سطوح مختلف چوبی و فلزی را دارید، بهتر است به مراکز معتبر فروش انواع چسب در قم مراجعه کنید. تنوع محصولات ارائه شده توسط این فروشگاه ها بسیار زیاد است به طوری که می توانید بسته به نیاز خود بهترین آن ها را خریداری کنید. در ادامه درباره این که چسب سیانوآکریلات چیست و نحوه عملکرد آن ها به چه صورت است، توضیح داده شده است.

چسب سیانواکریلات چیست

چسب سیانوآکریلات چیست

در چسب های نواری هر چقدر ضخامت چسب بیشتر باشد قدرت چسبندگی نیز بیشتر می شود. با این حال، چسب های سیانوآکریلات به نظر می رسد که پیوند متفاوتی دارند. هر چقدر ضخامت چسب کمتر باشد، قدرت چسبندگی آن نیز بیشتر می شود. تئوری کنونی، کیفیت چسبندگی پلیمر سیانوآکریلات را به نیروی الکترومغناطیسی نسبت می دهد که می تواند همه ی اتم ها را در کنار هم قرار دهد. اگرچه جرم قابل توجهی از یک ماده به صورت الکترونیکی، هر ماده دیگری را دفع می کند ولی دو اتم از مواد مختلف که در مجاورت بسیار نزدیک قرار می گیرند، نیروی جذاب متقابلی را اعمال می کنند. آزمایش با چندین ماده نشان داده است که دو قطعه از یک ماده آزمایشی (به عنوان مثال طلا) می‌ تواند بدون استفاده از چسب اضافه شده در صورتی که در مجاورت نزدیک قرار گیرند، به یکدیگر بچسبند.

هنگامی که CA در معرض رطوبت یا محیط قلیایی قرار می گیرد، چه در هوا یا روی سطوح در حال چسباندن، مونومرها دوباره پلیمریزه شده و سخت می شوند و یک پیوند فوق العاده قوی بین این دو ماده تشکیل می دهند.

برای این که یک چسب قطره ای عملکرد خوبی داشته باشد دو عامل تاثیر گذار نیاز است:

1- رطوبت سطح و قلیایی بودن محیط

2- ضخامت مناسب چسب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *